Relatii

Cum iti controlezi furia

furie

Pe termen lung, efectele furiei pot fi destul de serioase. S-a aratat ca persoanele care se infurie frecvent sunt predispuse la boli precum ulcerul si infarctul. Iata cateva metode prin care sa iti controlezi furia.

Numara pana la zece. Porti o discutie in contradictoriu care risca sa scape de sub control. Incearca sa te opresti un pic inainte de a spune ce ai in minte, mai ales daca simti ca esti pe cale sa izbucnesti. Lasa-l pe celalalt sa spuna ce are de spus, numara pana la zece sau fixeaza-ti privirea pe un obiect sau pe un punct in spatiu.

Ia o pauza . Nu astepta sa „iei foc”, ci elibereaza-ti furia. Exista multe metode nonviolente prin care sa te linistesti. Cand simti ca nu te mai poti stapani, abandoneaza discutia, fa o plimbare scurta si pune-ti gandurile in ordine. Da un telefon unui prieten si descarca-te sau asculta o muzica relaxanta.

Distrage-ti atentia. Revenit pe “campul de lupta”, nu relua imediat firul discutiei de unde l-ai lasat. Fa ceva care sa-ti distraga pentru moment atentia de la cauza furiei tale. Mergi la masa sau ia o gustare, rasfoieste o revista sau un ziar, butoneaza telecomanda. Cauta cauzele furiei. Nervozitatea si ostilitatea sunt semnele unor frustrari sau sentimente de neimplinire legate de locul de munca, viata personala sau cea de familie. Reevalueaza-ti stilul de viata.

Viata sanatoasa. Activitatea fizica te elibereaza de tensiunea nervoasa. Incearca  sa faci sport in mod regulat. Cand faci sport se elibereaza in organism substante numite endorfine, responsabile cu buna-dispozitie. Important este sa nu mergi la culcare gandindu-te la lucrurile care te-au enervat in timpul zilei.

загрузка...